فانی بافت

سرگرمی فانی بافت

فانی بافت

سرگرمی فانی بافت

سرگرمی فانی بافت

بایگانی

۳۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

الفبای فارسی با شعر

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۴۴ ب.ظ

الفبای فارسی با شعر

الفبای فارسی,الفبای فارسی برای کودکان,الفبای فارسی قبل از اسلام,الفبای فارسی فانتزی,الفبای فارسی با شعر,الفبای فارسی اندروید,الفبای فارسی باستان,الفبای فارسی نستعلیق

حروف الفبا , حروف الفبا فارسی , حروف الفبای فارسی , حروف الفبای فارسی به ترنیب

حروف الفبای فارسی و عربی بسیار شبیه هم هستند و فقط در چند حرف با هم تفاوت دارند و گچ پژ در زبان عربی وجود ندارد.بعضی از حروف هم در ظاهر کمی با هم فرق دارند.مانند ک فارسی که سرکشدار است و در عربی بدون سرکش است اما از لحاظ صدایی یک صدا دارند.بعضی از حروف هم مانند ث وجود دارند که از لحاظ تلفظی با هم فرق دارند ولی در حالت نوشتاری کاملا شبیه هم هستند.الفبای فارسی دارای سی و دو حرف است که با الف شروع می شود و با یا مام می شود.در الفبای فارسی حروفی وجود دارند که یک جور تلفظ می شوند ولی یک جور نوشته نمی شوند مانند چهار حرف ز ذ ض ظ.یا سه حرف س ص ث.

1♣  الف  ♣

2♣  ب  ♣

3♣ پ ♣

4♣ ت ♣

5♣ ث ♣

6♣ ج ♣

7♣ چ ♣

8♣ ح ♣

9♣ خ ♣

10♣ د ♣

11♣ ذ ♣

12♣ ر ♣

13♣ ز ♣

14♣ ژ ♣

15♣ س ♣

16♣ ش ♣

17♣ ص ♣

18♣ ض ♣

19♣ ط ♣

20♣ ظ ♣

21♣ ع ♣

22♣ غ ♣

23♣ ف ♣

24♣ ق ♣

25♣ ک ♣

26♣ گ ♣

27♣ ل ♣

28♣ م ♣

29♣ ن ♣

30♣ و ♣

31♣ ه ♣

32♣ ی ♣

حروف الفبا , حروف الفبا فارسی , حروف الفبای فارسی , حروف الفبای فارسی به ترنیب

روش آموزش حروف الفبای فارسی

به طور کلی الفباها به سه گروه آوایی، غیرآوایی و نیمه آوایی تقسیم می‌شوند. روش‌های آموزش الفبا به سه دسته تقسیم بندی می شوند: 1-روش تحلیلی،2- روش کلی و 3-روش ترکیبی.برای یادگیری الفباهای آوایی بهترین و مطمئن ترین روش، روش تحلیلی است.در این روش یک کلمه را به صداهای تشکیل دخنده ان تجزیه می کنند و سپس می نویسند.برای آموزش الفبای غیر آوایی بهترین روش کلی است.برای الفبای نیمه آوایی هم بهتر است از روش ترکیبی استفاده کنیم

حروف فارسی به ترتیب حروف : الف ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

حروف الفبا , حروف الفبا فارسی , حروف الفبای فارسی , حروف الفبای فارسی به ترنیب

با این شعر می توانید حروف الفبا را براحتی حفظ کنید

الفب پتث جچح خدذ رز سینشین صادضاد طاظا عین غین فاقاف کافلام میمنونواوهایا

حروف الفبا

  • امین جوکار

روغن زیتون

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹ ق.ظ

خواص و فواید “روغن زیتون” برای مو و ابرو و پوست

روغن زیتون برای مو,روغن زیتون برای پوست,روغن زیتون برای پوست چرب,روغن زیتون اصل,روغن زیتون سرخ کردنی,روغن زیتون برای جوش صورت,روغن زیتون و واژن,روغن زیتون اتکا,روغن زیتون مو,روغن زیتون برای موهای کم پشت,روغن زیتون برای موی سر,روغن زیتون برای مو خوب است؟,روغن زیتون برای موها,روغن زیتون برای موخوره,روغن زیتون برای موهای خشک,روغن زیتون برای موهای چرب,روغن زیتون برای مو چه فایده ای دارد,روغن زیتون برای موی رنگ شده

روغن زیتون

تاریخچه ای از روغن زیتون

سالیان سال  است که انسان ها از میوه های درخت زیتون روغنی میگیرند که به سلطان روغن های گیاهی موسوم است و آن روغن زیتون است. و علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی و حتی به عنوان سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می شود. خواص بی نظیر در روغن زیتون به حدی است که تنها گذر زمان و پیشرفت هر چه بیشتر علم می تواند از آن پرده بردارد. شاید شگفت آورترین نکته این روغن آن است که می گویند خوردن یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند. به طوری که حتی در روایتی از پیامبر گرامی اسلام ص نیز آمده است که زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

خواص مصرف روغن زیتون :

روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو و آنتی اکسیدان است که باعث افزایش طول عمر و کاهش دهنده بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود.

روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون برای پوست

مصرف روغن زیتون برای سلامتی مفید است :

  1. روغن زیتون موجب  سلامت شریان‌ها می شود.
  2. روغن زیتون باعث جلو گیری از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی- عروقی می ‌شود.
  3. روغن زیتون کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند.
  4. روغن زیتون به علت داشتن چربی های غیر اشباع مونو باعث گشاد شدن سرخرگ ها شده و از این طریق باعث کاهش فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود.
  5. روغن زیتون قند خون بدن را تنظیم میکند
  6. روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان های قوی مثل پلی فنول ها و فلاوونوئیدها می باشد که این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش پر اکسیداسیون چربی ها در بدن و به دنبال آن کاهش استرس اکسیداتیو می شوند. در نتیجه بدن را از صدمه رادیکال های آزاد حفظ می کند و بدین طریق باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان‌، خصوصاً سرطان پوست، روده و سرطان سینه در زنان می شود.
  7. باعث کاهش وزن می شود
  8. درمان شوره سر
  9. روغن زیتون برای دور چشم

  10. روغن زیتون برای دور چشم

خواص عمومی روغن زیتون :

  1. روغن زیتون باعث پایین اومدن فشار خون بالا می شود
  2. روغن زیتون باعث قطع خون ‌ریزی لثه و تقویت لثه می شود
  3. روغن زیتون موجب تقویت حافظه می شود
  4. روغن زیتون موجب جلوگیری از سفید شدن مو می شود
  5.  روغن  زیتون مسکنی برای  دردهای روماتیسمی است

خواص دارویی روغن زیتون :

  1. دم کردن برگ درخت زیتون برای نقرس و رماتیسم خوب است.
  2. برای سرباز شدن جوش ها وکورک ها زیتون را حسابی له کرده و رو جوش یا کورک بگذارید
  3. جوشانده برگ درخت زیتون تب بر است
  4. پماد نارس زیتون برای سوختگی بدن مفید است
  5. جویدن برگ درخت زیتون باعث از بین رفتن زخم های دهان می شود

خواص روغن زیتون

خواص روغن زیتون

مصرف روغن زیتون در آشپزی :

روغن زیتون یکی بهترین روغن های مناسب برای پخت و پز است زیرا در اثر حرارات خراب نمی شود.

خواص جادویی روغن زیتون بر زیبایی :

اگر به دنبال زیبایی و شادابی پوست خود هستید، اگر می خواهید طبیعی ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون باعث جلوگیری از خشکی پوست شده و رطوبت کافی را به پوست شما می رساند.امروزه در بسیاری از شامپوها،روغن های حمام،صابون ها،روغن های ماساژ و روغن های ناخن و حتی برای درمان بیماری های ناخن از روغن زیتون استفاده می شود
روغن زیتون همچنین باعث کاهش چین و چروک و آثار ناشی از اشعه خورشید مانند تیره شدن و زبری پوست و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت و تقویت ریشه مو استفاده نمود.
فواید روغن زیتون
  1.  گرم شدن روغن زیتون باعث می شود که کمی از طعم و بوی روغن زیتون از دست یرود. گرم شدن در دمای بالا می‌تواند باعث از بین رفتن و ناپایداری روغن شود، که باعث ایجاد بیماری‌های قلبی در مصرف کنندگان می‌شود.
  2. مصرف زیاد میوه زیتون نیز سبب لاغری ، بی‌خوابی و اختلالات تنفسی می‌شود.
  3. زیاده روی در مصرف چربی به خصوص چربی های ترانس و اشباع شده دیر یا زود زنگ سکته را به صدا در خواهد آورد. چربی ها باعث افزایش کلسترول بد خون و کاهش کلسترول خوب خون می شوند. کلسترول بد خون در جداره ی رگ ها تجمع کرده و باعث می شوند که قلب برای تنظیم کردن خون در بدن به زحمت بیفتد. این مسئله به افزایش فشار خون، تصلب شرایین، سکته قلبی یا سکته مغزی منجر می شود. توصیه می کنیم در آشپزخانه از روغن زیتون، سویا، کانولا و کلزا استفاده کنید. ماهی، مرغ، بوقلمون، حبوبات از جمله لوبیا را دریابید. مصرف لبنیات پرچرب را کنار گذاشته و از انواع کم چرب استفاده کنید. در حین خرید از انتخاب محصولات غذایی که حاوی چربی های ترانس هستند بپرهیزید.

  4.  افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بو داده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

یک متخصص تغذیه در باره بیماری دیابت نوع 1 عقیده دارد که برگ زیتون کاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، گشادکننده عروق خونی، کاهش دهنده کلسترول بد و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول، نرم کننده و صفرابر است و حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که از سرطان سینه و سرطان کولون جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند و در بهبود بیمارانی که جراحی قلب دارند، مفید است.

اگر کمردرد در اثر فشار (مثل برداشتن وزنه) باشد؛ جهت مداوای این درد در صورتیکه جابجایی مهره‌ها مشاهده شود، باید بدون آنکه به نخاع آسیبی برسد، آن‌ها را به جا انداخت، استراحت کرد و کمر را بست. در غیر این صورت می‌توان مقداری سالیسیلات را با نمک طعام مخلوط نموده و در آب گرم حل و ضماد کرده و با روغن زیتون و یا روغن کنجد به آرامی ماساژ دهند. اگر درد شدید باشد، علاوه بر آن می‌توان یک قطعه پوست دمبه را گرم کرده و بر کمر ببندند و استراحت کنند.

برای درمان گیاهی آب مروارید ،چکاندن روغن زیتون در چشم به صورت مداوم بسیار مفید است.

مالیدن عاقرقرحا با روغن زیتون براى کزاز،بى‌حسّى عضلات و اعضا و سستى مزمن مفید است.

کسانیکه به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند، بهتر است بهتر است برای جلوگیری از سکته قلبی این خوراکی‌ها را مصرف کنند: سیب زمینی شیرین (نوعی سیب زمینی که مغز آن نارنجی رنگ است)، شربت نارنج، سبزیجات برگ‌دار سبز، انواع هویج، کلم و سبزیجات (در صورت پخت با حرارت ملایم و مدت کوتاه پخته شود)، کدو تنبل کنسرو شده یا پخته شده، مرغ یا بوقلمون بدون چربی، ماکارونی و سس گوجه کم چرب، سیر و پیاز، پیتزای مرغ، پسته، گردو، بادام، روغن زیتون، شیر بدون چربی، پرتقال همراه با قسمت های سفید رنگ داخل آن، انگور سیاه یا انگور قرمز، میوه های خشک به خصوص زرد آلو خشکه، خرما و آلو خشکه، طالبی، غذا های حاوی نخود و لوبیا، گل کلم.در مقابل نیز از صرف کردن این نوع غذاها باید پرهیز کرد:چربی‌های مضر مثل چربی گوشت و چربی‌های بالای حیوانی، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌کردنی، بستنی، شیرینی، نمک(درصورتیکه فشار خون بالا دارید)، چیپس و مواردی از این قبیل.

درمان چربی خون ؛ ورزش کردن و دویدن، کاهش وزن، سیگار نکشیدن، مصرف روغن‌های خوب و مناسب(مثل روغن زیتون تصفیه شده، روغن حیوانی و روغن کنجد)، اجتناب از مصرف زیاد برخی مواد غذایی(مثل سیب زمینی، آرد، شکر، برنج سفید و…)، حجامت، استفاده از گوشت سفید، سیر، شوید، شاهتره، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید، عناب، قره قات، بنفشه، انار، اسپرزه، کدو، خیار، ترشک، بر هندی، کاهو و تخم کاهو، قدومه، سپستان و سماق.

روغن زیتون

  • امین جوکار

تعبیر خواب ماهی سیاه

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۰۹ ب.ظ

تعبیر خواب ماهی | تعبیر خواب

تعبیر خواب ماهی,تعبیر خواب ماهی مرده,تعبیر خواب ماهی سیاه,تعبیر خواب ماهی سرخ شده,تعبیر خواب ماهی پخته,تعبیر خواب ماهی گیری,تعبیر خواب ماهیگیری با قلاب,تعبیر خواب ماهی قرمز مرده,تعبیر خواب ماهی زنده,تعبیر خواب ماهی گلی قرمز,تعبیر خواب ماهی مرده و زنده,تعبیر خواب ماهی مرده که زنده شود,تعبیر خواب ماهی مرده چیست,تعبیر خواب ماهی مرده در رودخانه,تعبیر خواب ماهی مرده سفید,تعبیر خواب ماهی مردن,تعبیر خواب ماهی سیاه بزرگ,تعبیر خواب ماهی سیاه کوچک,تعبیر خواب ماهی سیاه مرده,تعبیر خواب ماهی سیاه رنگ,تعبیر خواب ماهی سیاه و قرمز,تعبیر خواب ماهی سیاه گرفتن,تعبیر خواب ماهی سیاه و سفید,تعبیر خواب ماهی سیاه کوچولو,تعبیر خواب ماهی سیاه زنده,تعبیر خواب ماهی سرخ شده چیست,تعبیر خواب دیدن ماهی سرخ شده,تعبیر خواب ماهی پخته شده,تعبیر خواب ماهی پخته خوردن,تعبیر خواب ماهی پخته,تعبیر خواب ماهی پخته چیست,تعبیر خواب ماهی پختن,تعبیر خواب ماهی پختن,تعبیر خواب خوردن ماهی پخته,تعبیر خواب خوردن گوشت ماهی پخته,تعبیر خواب ماهی گرفتن,تعبیر خواب ماهی گرفتن از رودخانه,تعبیر خواب ماهی گرفتن از دریا,تعبیر خواب ماهی گرفتن از آب,تعبیر خواب ماهی قرمز مرده در تنگ,تعبیر خواب ماهی قرمز بزرگ مرده,تعبیر خواب ماهی زنده در خشکی,تعبیر خواب ماهی زنده در دهان,تعبیر خواب ماهی زنده در غذا,تعبیر خواب ماهی زنده بزرگ,تعبیر خواب ماهی زنده دراب,تعبیر خواب ماهی گلی قرمز ابن سیرین

تعبیر خواب ماهی , تعبیرخواب ماهی , ماهی در خواب دیدن

یکی از معمول ترین خوابها دیدن ماهی در خواب است.اگر شما هم در خواب ماهی دیده اید و دنبال تعبیر خواب ماهی هستید این مطلب را که کامل ترین مطلب در مورد تعبیرخواب ماهی است را تا انتها دنبال کنید

تعبیر خواب ماهی از دید منوچهر مطیعی

دیدن ماهی در خواب خوب است بخصوص که ماهی در آبی زلال و شفاف شنا کند.

اگر در خواب ببینید که در کنار حوض یا آبگیر یا دریا یا رودخانه ای هستید و در آن آب پر از ماهی است که در حال شنا کردن تعبیر خواب خیلی خوب است و نشان از آینده ای روشن می دهد به شرطی که آب روشن و شفاف و زلال باشد

اگر در خواب ببینید که ماهی ها در آبی شنا می کنند که آب تیره و گل آلود است تعبیر خواب این است که شما به بزرگی و جاه و مقام و ثروت می رسید اما باید سختی ها و غم و رنج فراوانی را طی کنید.

اگر در خواب ببینید ماهی های زیبایی در آب متعفن شنا می کنند تعبیر خواب این است شما چیزهایی بدست می آورید که ارزش رنج و سختی و بیماری هایی که برای رسیدن به ان چیزها می کشید را ندارند

تعبیر خواب آب متعفن بیماری و حبس و محکومیت است.

تعبیر خواب ماهی سفید بخت و اقبال است

تعبیر خواب ماهی زرد طلایی پول و مال است

تعبیر خواب ماهی قرمز و سرخ فر و شکوه است.

تعبیر خواب دیدن ماهی ها داخل تنگ مثل نوروز: اگر کسی به شما بدهد خیلی خوب است و از او به شما خیر می رسد و اگر شما به کسی بدهبد از شما به او خیر می رسد.

اگر در خواب ببینید ماهی را درسته قورت می دهید دچار حرص و آز می شوید و اگر غذایی بخورید به نعمت می رسید

اگر در خواب ببینید ماهی شور می خورید به بلا و مصیبت دچار می شوید.

تعبیر خواب ماهی از دید دانیال نبی ع

تعبیر خواب دیدن ماهی در دریای گرمسیر دلیل بلا و سختی است و تعبیر دیدن ماهی در دریای سردسیر خوب است. اگر ماهی ها بزرگ بودن تعبیر خواب غنیمت است و اگر ماهی کوچک بود تعبیرش غم است.

اگر در خواب ببینید از شکم ماهی مروارید یافت تعبیر خواب این است که پسری آورد

تعبیر خواب ماهی از دید محمد بن سیرین

اگر دید کسی ماهی شود و خشک به وی داد، دلیل که بزرگی ظلم کند. اگر ماهی خورد، دلیل که از غلام مضرت بیند و بعضی می گویند، دلیل سفر است.

تعبیر خواب ماهی از دید جابر مغربی

دیدن ماهی تازه دلیل بر غنیمت است چرا که در غذاهای بهشتی که برای حضرت عیسی اورده بودند ماهی بود.

اگر در خواب ببیند که از دهانش ماهی خارج می شود تعبیر خواب این است که دروغ زیاد می گوید

اگر دید از قضیب او ماهی بیرون آمد، دلیل که او را دختری آید.

اگر ماهی تازه پخته می خورد، دلیل که به قدر آن مال حاصل کند.

اگر در خواب ببیند ماهی فروشی می کند به منفعت می رسد

اگر در خواب ببیند ماهیان دریا با او سخن می گویند دلیل که راز پادشاه آگاه شود و مراد خود حاصل کند. 

تعبیر خواب ماهی از دید حضرت امام جعفر صادق ع

دیدن ماهی بر شش و جه است.

اول: وزیر. دوم: لشگر. سوم: دختر دوشیزه. چهارم: غنیمت. پنجم: غم و اندوه. ششم: کنیزکی هندوی.

تعبیر خواب ماهی از دید خالد بن علی بن محد العنبری

تعبیر خواب دیدن ماهی اگر قابل شمارش باشد زن و اگر غیر قابل شمارش باشد مال و منفعت است

اگر ماهی زنده باشد به کنیز یا دختر باکره تعبیر میشود

تعبیر خواب ماهیگیری کردن خیر و منفعت است

تعبیر خواب از دید لوک اویتنهاو

تعبیر خواب ماهیگیری ، سود زیاد است

تعبیر خواب ماهیهای بزرگ ، رضایت است

تعبیر خواب ماهیهای کوچک ، شکست است

تعبیر خواب ماهیهای مرده ، ناراحتی است

تعبیر خواب پختن ماهی ، داشتن خانه با سامان است

تعبیر خواب خریدن ماهی ، اطلاعات غلط است

تعبیر خواب ماهیهای فرمز ،ازدواج با یک فرد ثروتمند است

تعبیر خواب ماهی از دید یوسف نبی ع

دیدن ماهی در خواب، روزی است

تعبیر خواب ماهی از دید آنلی بیتون

تعبیر خواب دیدن ماهی در آب پاکیزه این است که افراد دارای قدرت شما را مورد محبت قرار می دهند.

تعبیر خواب دیدن ماهی مرده این است که در اثر اتفاقی دردناک ثروت خود را از دست می دهید

اگر دختری در خواب ماهی ای ببیند تعبیر آن این است که همسری خوب و با استعداد به دست آورد

تعبیر خواب دیدن گربه ای که ماهی را صید می کند این است که نقشه های دشمنان شما را اذیت میکند اما حضور ذهن و اقبال به شما کمک می کند تا از دام آنها بگریزید .

تعبیر خواب به آب زدن برای گرفتن ماهی این است که با توانایی و شهامت به ثروت می رسید

تعبیر خواب ماهیگیری کسب قدرت و علم اقتصاد است اما اگر چیزی نکیرید یعنی تلاشتان بی فایده است

تعبیر خواب خوردن ماهی در خواب روابط دوستانه و پایدار است

تعبیر خواب ماهی در کتاب سرزمین رویاها

تعبیر خواب یک ماهی که به آزادی در آب شنا میکند شانس است

تعبیر خواب گرفتن یک ماهی ،شما را به نهایت دوست خواهند داشت

تعبیر خواب دیدن یک ماهی روی پیشخوان ، منتظر دردسر باشید .

تعبیر خواب یک ماهی در حال شنا در آب کم عمق ، خوشنامی خود را از دست خواهید داد .

تعبیر خواب دیدن بازار ماهی فروشان ، به یک موقعیت پرافتخار خواهید رسید

تعبیر خواب دیدن ماهی رنگی توسط یک زن ، بیماری او را تهدید می کند .

تعبیر خواب اینکه یک مرد خواب ماهیهای رنگی ببیند ، مشاجره و عذاب

تعبیر خواب داشتن ماهی ، لذتهای متعددی نصیبتان میشود

تعبیر خواب ماهی پختن یا سرخ کردن، یک ازدواج است

تعبیر خواب ماهی آب پز خوردن شادی است

تعبیر خواب ماهی سرخ کرده خوردن، نگرانی و اضطراب شدید است

تعبیر دیدن یک ماهی مرده در یک جویبار این است که تمامی امیدهایتان را از دست می دهید .

تعبیر خواب اینکه یک زن خواب یک ماهی در حال تخم ریزی ببیند این است که دوران بارداری بسیار سختی در پیش دارد .

تعبیر اینکه ببینید یک ماهی بزرگ صید می کنید این است که پول و شادی به دست می آورید

اگر ببینید که ماهیهای کوچک صید می کنید تعبیر خواب این است که شکست و انحطاط شما متناسب با اندازه ماهی خواهد بود .

تعبیر خواب یک ماهی قرمز چیزی جز رضایت و شادی بزرگ نیست

تعبیر خواب دیدن ماهی شور این است که برای رهائی از فقر باید کار و مبارزه کنید .

تعبیر خواب دیدن ماهی دودی این است که  نارضایتی در زندگی است

تعبیر خواب خریدن ماهی این است که یک ملاقات غیره منتظره در پیش دارید

تعبیر خواب یک ماهی پرنده این است که دوستانتان شما را فریب خواهند داد

تعبیر خواب یک ماهی پرنده در حال پرواز در هوا  خیانت و فریب است

تعبیر خواب تعداد بسیار ماهی پرنده پشت سرهم پرواز میکنند خوشبختی است

یک زن مجرد خواب ماهی قرمز ببییند : او یک ازدواج پرپول خواهد کرد .

تعبیر خواب دیدن ماهی قرمز توسط زن متاهل این است که او بزودی طلاق می گیرد .

تعبیر خواب ماهی قرمز مرده این است که ناکامی در انتظار شماست .

اگر ببینید که یک ماهی قرمز در یک تنگ در خانه شماست  پول فراوانی بدست می آورید .

اگر ببینید در خوا بچه ها با یک ماهی قرمزبازی می کنند تعبیرش شادی است

اگر ببینید ماهی قرمز می خرید یک ازدواج در فامیل در راه است

تعبیر خواب خواب ماهی قزل آلا این است که مشکلات شما به پایان میرسند .

اگر ببینید شما ماهی قزل آلا می خورید تعبیرش پول است

اگر در خواب ببینید قزل آلا می پزید مشاجره با اعضاء فامیل در راه است

تعبیر خواب صید قزل آلا پول فراوان است

تعبیر خواب دیدن قزل آلا در بازار ماهی فروشان پیشرفت چشمگیری در اجتماع کسب خواهید کرد .

اگر در خواب ببینید دیگران قزل آلا صید می کنند تعبیرش بدشانسی در عشق است

تعبیر خواب ماهی کولی شانس است

اگر ببینید که با ماهی کولی غذا درست می کنید تعبیرش پول است

تعبیر خواب ماهی | تعبیرخواب ماهی | ماهی در خواب دیدن

  • امین جوکار

هر اینچ چند سانتیمتر است

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ق.ظ

آشنایی با محاسبه هر اینچ چند سانتی متر است؟

اینچ,اینچ به سانتی متر,اینچ چند سانتیمتر است,اینچ به متر,اینچ چیست,سانتیمتر به اینچ,تبدیل اینچ به سانتیمتر در آفیس,تبدیل اینچ به سانتی متر,تبدیل اینچ به سانتیمتر در ورد,تبدیل اینچ به سانتی متر در Word,اندازه اینچ به سانتی متر,تبدیل اینچ به سانتیمتر در پاورپوینت,نسبت اینچ به سانتی متر,تبدیل اینچ به سانتیمتر در ورد 2007,اینچ چند سانت است,اینچ چند سانت است,فوت چند سانتی متر است,فوت چند سانتیمتر است,هر اینچ چند سانتیمتر است,4 اینچ چند سانتیمتر است,ا اینچ چند سانتیمتر است,32 اینچ چند سانتیمتر است,42 اینچ چند سانتیمتر است,اینچ به متر,اینچ به سانتیمتر,تبدیل اینچ به متر مکعب,تبدیل اینچ به متر مربع,تبدیل اینچ به متر در اتوکد,مبدل اینچ به متر,تبدیل واحد اینچ به متر,ضریب تبدیل اینچ به متر,هر اینچ معادل,هر اینچ چند سانتی متر.مایل به کیلومتر

هر اینچ چند سانتی متر است؟,هر اینچ معادل,هر اینچ چند سانتی متر.مایل به کیلومتر

(تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر) [تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر]

تبدیل واحدهای پولی مختلف به یکدیگر تبدیل واحد های مورد نیاز خودرو به نرم افزار تبدیل واحد پول کشورها وبلاگ تخصصی دانشجویان نفت – تبدیل گوشی های ارزان قیمت آی پد iOSworldir نقشه برداری فرمول های تبدیل واحدهای مختلف دما به

(تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر)»تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر…

تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر  (بانک مقالات)
شنبه 17 مهر ماه سال 1389 ساعت 12:11
تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر
دما (Temperature)
دما دارای دو واحد کاربردی سلسیوس یا سانتی گراد و فارنهایت است.
– هر درجه ی سانتی گراد(سلسیوس) برابر با 33.8 درجه فارنهایت » 1C = 33.8F
– هر درجه فارنهایت برابر منفی 17.22 درجه سانتی گراد(سلسیوس) است » 1F=-17.22C
یک مثال: دمای طبیعی بدن 37 درجه سلسیوس یا 98.6 درجه فارنهایت است.
* طول (Length)
واحدهای کاربردی طول عبارتند از متر ، پا ، اینچ و مایل که یکای طول در سیستم SI متر است، از پا بیشتر برای ارتفاع از سطح زمین استفاده می شود، اینج هم که در اندازه گیری صفحات تلویزیون و مانیتور رایج است و مایل در بسیاری از کشورها به جای کیلومتر استفاده می شود(مثلا فاصله ی بین دو شهر و …).واحد دیگری به نام یارد (Yard) نیز برای مسافت به کار می رود که تقریبا برابر متر است.
– هر اینچ برابر 2.54 سانتی متر است » 1inches= 2.54 centimeter
هر فوت(پا) برابر 30.5 سانتی متر است » 1feet = 30.5 centimeter
– هر مایل برابر 1.6 کیلومتر است » 1mile = 1.6 kilometer
– هر یارد برابر 91.44 سانتی متر است » 1Yard = 91.44centimeter
چند مثال: وقتی هواپیمایی در ارتفاع 2500 پایی حرکت می کند ارتفاع آن تقریبا معادل 762 متر است.
اگر فاصله ی بین دو شهر 300 مایل باشد فاصله آن دو شهر تقریبا معادل 483 کیلومتر است.
قطر یک تلویزیون 21 اینچی تقریبا معادل 53.5 سانتی متر(حدود نیم متر) است.
* وزن (Weight)
وزن نیز دارای واحدهای متفاوتی است از جمله کیلوگرم و گرم، اونس(Ounce)، پوند(Pound)، تن(Tonne) و … است. البته واحدهایی مثل سیر و مثقال نیز در کشورمان وجود دارد که برای مواد ارزشمند مثل زعفران، طلا و… کاربرد دارد. گرم و کیلوگرم  رایج ترین واحدهای اندازه گیری اند، اونس بیشتر در مورد وزن طلا(در جهان) به کار می رود.
– هر مثقال برابر 4.7 گرم است » 1 مثقال=4.7 گرم
-هر سیر برابر 75 گرم است » 1 سیر=75 گرم
– هر اونس برابر 28.35 گرم است » 1ounce = 28.35grams
– هر پوند برابر 453.56 گرم است » 1pound = 453.56grams
– هر تن برابر 1000 کیلوگرم است » 1tonne = 1000Kilograms
چند مثال: وقتی گفته می شود هر اونس طلا در بازار جهانی به فلان قیمت فروش رفت یعنی هر 28.35 گرم طلا.
وقتی گفته می شود یک ماشین 12 تن وزن دارد یعنی وزن آن معادل 12000 کیلوگرم است.
اگر شما به بازار بروید و 2 مثقال زعفران خریداری کنید وزن زعفران معادل 9.4 گرم است.
اگر شما 2 سیر دارچین(یک ماده گیاهی) خریداری کنید وزن دارچین معادل 150 گرم است.
* حجم(Volume)
برای حجم واحد هایی از جمله گالن(بشکه)، لیتر، سی سی ، سانتی متر مکعب و… به کار می رود. حتما شنیده اید که گالن بیشتر برای خرید و فروش نفت در بازار جهانی به کار می رود، لیتر کاربردهای زیادی دارد و از جمله ی آن در مورد بنزین و … است.
هر بشکه نفت خام معادل صد و پنجاه و نه لیتر یا دقیق تر 99/158 لیتر است.
هر گالون 3.78 (تقریبا 4 ) لیتر است.
دو نوع واحد بشکه داریم یکی آمریکایی (US Gallons) و دیگری انگلیسی(UK
Gallons) آنچه که در بالا گفته شد گالن آمریکایی است که رواج بیشتری
دارد.( هر گالن انگلیسی معادل 4.55 لیتر است.)
– هر لیتر معادل 1000 سانتی متر مکعب است » 1Litre = 100 Cm3
– سی سی ، میلی لیتر و سانتی متر مکعب معادل هم هستند » CC = Mililiter = Cm3
چند مثال: وقتی گفته می شود هر بشکه نفت خام دریای شمال در بازار جهانی فلان قدر دلار به فروش رفت منظور همان 3.78 (تقریبا 4 ) لیتر است.
روی بطری نوشابه ی یک نفره نوشته شده 250 سی سی می توانیم بگوییم 250 میلی لیتر یا 250 سانتی متر مکعب.
* سرعت (Speed)
برای سرعت واحد های متفاوتی وجود دارد که رایج ترین آن کیلومتر بر ساعت(Km/h) است، در فیزیک از یکای دیگری بیشتر استفاده می شود که متر بر ثانیه است(m/s) که واحد بین المللی SI نیز هست و یکای دیگری که در کشورهای اروپایی و آمریکا رایج است مایل بر ساعت است.
– هر مایل بر ساعت معادل 1.6 کیلومتر بر ساعت است » 1Mile/Hour = 1.6Kilometer/Hour
– هر متر بر ثانیه معادل 3.6 کیلومتر بر ساعت است » 1Meter/Second = 3.6Kilometer/Hour
یک مثال: وقتی گفته می شود اتومبیلی با سرعت 100 مایل بر ساعت در حرکت است سرعت آن معادل 160 کیلومتر بر ساعت است.
* قدرت (Power)
برای قدرت دو واحد کاربردی داریم یکی کیلو وات(Kilowatt) و دیگری اسب بخار(Horsepower) که اسب بخار بیشتر در مورد قدرت موتور اتوموبیل به کار می رود.
– هر اسب بخار معادل 0.735 کیلووات است » 1Horsepower = 0.735Kilowatts
یک مثال: وقتی گفته می شود قدرت موتور فلان اتوموبیل 3000 اسب بخار است قدرت آن معادل 2206.5 کیلووات است.

هر ناتیکال مایل معادل چند کیلومتره؟
با سلام
احتراماً، هر ناتیکال مایل معادل 1.852 کیلومتر است که برابر با مایل دریایی است و در فارسی آنرا گره دریایی یا بطور خلاصه گره نیز میگویند.
هر مایل (مایل معمولی که در کشورهای انگلوساکسون بهنوان واحد مسافت روی خشکی، بجای کیلومتر بکار میرود)، 1.609344 کیلومتر است و نباید با ناتیکال مایل یا مایل دریایی اشتباه شود (وگرنه میشود مثل قضیه پوند و کیلوگرم در داستان جالب اشتباه کارگر در خطوط هوایی کانادا که به زیبایی شرح دادید).
پاسخ توسط دوست عزیزمان بهرنگ

یک مایل چند کیلومتر است؟ پوند را به اونس تبدیل کرده اید؟ به گرم چطور؟!
واحد های اندازه گیری در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و شما برای محاسبه می بایست یا همه آنها را بشناسید و یا از ابزای برای تبدیل واحد های متنوع استفاده کنید.

“مبدل واحد های اندازه گیری”
دیتا یونیت و یا Dataunit نام وب سایتی است که با ارائه ابزاری به کاربران اجازه تبدیل واحد های اندازه گیری مختلف را به یکدیگر می دهد.
برای تبدیل واحد های مختلف اندازه گیری دیگر نگران نباشید؛ هر واحدی که باشد، می توانید با دیتا یونیت آن را به دیگری تبدیل کنید.
کار با دیتا یونیت بسیار ساده است، تنها کافی است موضوعی را که می خواهید انتخاب کنید و واحد هایی را که نیاز دارید به هم تبدیل کنید برگزینید و مقدار را وارد کنید و تمام.
می خواهید مایل را به کیلومتر، متر، سانتی متر و یا سانتی گراد را به فارنهایت، بیت را به بایت، درجه را به گراد و … تبدیل کنید، همه این ها را به صورت آنلاین با دیتا یونیت تبدیل کنید.
واحد های مختلف در موضوعات فاصله، مساحت، سرعت، شتاب، وزن، چگالی، فشار، حجم و … قابل تبدیل شدن است و این رنج وسیع از واحد های اندازه گیری، تبدیل واحد های مختلف را برای شما آسان نموده است.

واحدهای کاربردی طول عبارتند از متر ، پا ، اینچ و مایل که یکای طول در سیستم SI متر است، از پا بیشتر برای ارتفاع از سطح زمین استفاده می شود، اینج هم که در اندازه گیری صفحات تلویزیون و مانیتور رایج است و مایل در بسیاری از کشورها به جای کیلومتر استفاده می شود(مثلا فاصله ی بین دو شهر و …).واحد دیگری به نام یارد (Yard) نیز برای مسافت به کار می رود که تقریبا برابر متر است.
هر اینچ برابر 2.54 سانتی متر است » 1inches= 2.54 centimeter
هر فوت(پا) برابر 30.5 سانتی متر است » 1feet = 30.5 centimeter
هر مایل برابر 1.6 کیلومتر است » 1mile = 1.6 kilometer
هر یارد برابر 91.44 سانتی متر است » 1Yard = 91.44centimeter
چند مثال: وقتی هواپیمایی در ارتفاع 2500 پایی حرکت می کند ارتفاع آن تقریبا معادل 762 متر است.
اگر فاصله ی بین دو شهر 300 مایل باشد فاصله آن دو شهر تقریبا معادل 483 کیلومتر است.
قطر یک تلویزیون 21 اینچی تقریبا معادل 53.5 سانتی متر(حدود نیم متر) است.

هر اینچ چند سانتیمتر است

  • امین جوکار

آیت الکرسی

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ب.ظ

متن آیت الکرسی+ترجمه و خواص

متن آیت الکرسی+ترجمه و خواص

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ :
خداى یکتا که جز او کسی شایسته ستایش نیست او همیشه زندهء پا برجای است .
لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلاَ نَوْمٌ :
(پس) هیچ گاه خواب سبک و سنگین او را فرا نمی گیرد .
لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ :
آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است در سیطره مالکیّت و فرمانروایى اوست .
مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ :
مگر می شود کسی شفاعت کند(مردم را) بدون اجازهء او .
یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ :
ایشان به پیدا و پنهان آگاه است .
وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء :
وایشان ذرّه ای از دانش او را احاطه ندارند مگر به آنچه او بخواهد .
وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ :
دامنه تخت (سلطنت) او آسمانها و زمین است .
وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا :
نگهداری اینها برایش کاری نیست .

وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ :
و او بلند مرتبه ترین و بزرگ مطلق است .

لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ :
در دین اجباری نیست .
قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ :
فرق میان پیشرفت و سقوط بیان شده است .
فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ :
پس آن کس که طغیانگر بود .
یُؤْمِن بِاللّهِ :
به خدا ایمان آورد .
فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَىَ :
به بهترین دستاویز نجات (از پرتگاه) رسیده است .
لاَ انفِصَامَ لَهَا :
که پاره شدنی نیست .
وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ :
و خدا شنوا و دانا است .
اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُو اْ :
خدا پشتیبان افراد باایمان است .
یخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُر :
ِ آنها را از تاریکیها بیرون می *آورد و به طرف نور می برد .
وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ :
به همان صورت به کسانی که طغیان کردند کمک میکند.
یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ :
چنان که که آنها را از نور بیرون آورده به درون تاریکی ها می برد .
أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ :
آنهایند اهل آتش جهنّم و همیشه در آن خواهند بود .


راه‌های دیگر تقویت حافظه؛ تغذیه و ورزش مناسب، مسواک زدن، خوردن غذاهای حاوی گلوکز و کلیسیم و فسفر و ویتامین(مثل خرما، عسل، هویج، پرتقال، سبوس گندم و لبنیات)، مطالعه‌ی روزانه(حداقل نیم ساعت در روز)، مصرف کندر، گذاشتن حنا بر سر، ذکر صلوات و آیت الکرسی، خوردن گوشت گردن(مثل بز و مرغ)، دائم‌الوضو بودن، پوشاندن سر در هنگام سرما و بعد از استحمام، حجامت پشت گوش‌ها و یا سر در افراد گرم مزاج، حفظ و تلاوت قرآن، حفظ شعر، مثبت اندیشی، کم حرفی، خوشرویی، استفاده از نانی که 13 ساعت از پختش گذشته باشد، تقسیم بندی اطلاعاتی که یادگیریشان دشوار است، خوردن گوش ماهی، مصرف انواع مغزها، درمان کم خونی و مصرف مواد غذایی حاوی آهن، اجتناب از مصرف لبنیات به همراه غذاهای آهن‌دار و خوردن صبحانه‌ای کامل و مقوی.

آیت الکرسی

  • امین جوکار

نارسایی کبد

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۳ ب.ظ

علائم و نشانه ها و راه درمان “نارسایی کبد”

نارسایی کبد,نارسایی کبد و دیابت,نارسایی کبد پوست,نارسایی کبدی,نارسایی کبدی چیست,نارسایی کبد چیست,نارسایی کبد,نارسایی کبد در نوزادان,نارسایی کبد در کودکان,نارسایی کبد علایم,نارسایی کبدی رضا داوود نژاد,نارسایی کبدی,علایم نارسایی کبدی,علائم نارسایی کبدی,عوارض نارسایی کبدی,درمان نارسایی کبدی,نارسایی های کبدی,نارسایی حاد کبدی,علائم نارسایی کبد چیست,علایم نارسایی کبد چیست؟,علائم نارسایی کبدی چیست,علایم نارسایی کبدی چیست,علت نارسایی کبد چیست,نارسایی کبد چیست,نشانه های نارسایی کبد چیست,نارسایی کبد وکلیه,علائم نارسایی کبد در نوزادان,علایم نارسایی کبد در نوزادان,درمان نارسایی کبد در نوزادان,علت نارسایی کبد در نوزادان,نارسایی کبد نوزادان,علایم نارسایی کبد در کودکان,نارسایی کبد علائم,نارسایی کبد چه علایمی دارد

علائم و نشانه ها و راه درمان نارسایی کبد

 به گزارش بی اس ام اس اگر کبد نتواند نیازهای بدن از قبیل دفع سموم تولید شده در بدن، دفع مواد تشکیل شده از متابولیسم گلبول‌های قرمز و هموگلوبین‌های خون و دفع برخی از فلزات سنگین در بدن از قبیل مس را انجام دهد، دچار نارسایی کبد می‌شود که به دو نوع حاد و مزمن تقسیم شده است و از طریق وسایل آلوده مثل سرنگ‌ها و سوزن‌های آلوده‌ای که افراد معتاد با آن‌ها تزریق انجام می‌دهند، منتقل می‌شود.

عوامل؛ برخی سموم شیمیایی، مصرف زیاد مشروب، هیپاتیت‌های ویروسی و دارویی، اختلال عروقی کبد، خالکوبی و تاتو، ، استفاده از وسایل دندانپزشکی و جراحی استریل نشده، مسمومیت با استامینفون، مصرف برخی داروها(مثل آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد تشنجبیماری رگ‌های خونی کبد، سرطان‌ها، بیماری متابولیکی، مصرف قارچ‌های سمی و عدم مراقبت به هنگام استفاده از مواد شیمیایی.

علائم نوع حاد نارسایی کبد ؛ تهوع، استفراغ، احساس بدحالی، عدم تمرکز، یرقان، حالت پریشانی و خواب آلودگی.

علائم نوع مزمن نارسایی کبد ؛ کبد ابتدا دچار تغییراتی کم شده و این تغییرات پس از گذشت زمان پیشرفت می‌کنند. (بعلاوه برخی از هپاتیت‌های مزمن به سیروز کبدی تبدیل می‌شوند.

این بیماری از طریق آزمایش خون، سونوگرافی و بیوپسی قابل تشخیص است و پیوند کبد نیز از راه‌های درمان آن می‌باشد.

عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید و نافع بوده و در درمان یرقان، سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم‌خونی بعد از جراحی موثر و مفید بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌ نماید.

هیپاتیت B: عفونت کبدی خطرناکی است منجر به بیماری‌های کلیوی، نارسایی کبد، سرطان کبد و یا سیروز می‌شود که بیشتر در بزرگسالان رخ می‌دهد. این بیماری دو نوع حاد و مزمن دارد که نوع حاد آن کمتر از شش ماه و نوع مزمن آن بیشتر از شش ماه طول می‌کشد

منابع:

ایسنا

تبیان

ایران ناز

نارسایی کبد

  • امین جوکار

کم کاری تیروئید

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ب.ظ

علائم و عوارض و راه درمان بیماری کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید,کم کاری تیروئید و بارداری,کم کاری تیروئید علائم,کم کاری تیروئید نوزادان,کم کاری تیروئید و درمان آن,کم کاری تیروئید در نوزادان,کم کاری تیروئید و حاملگی,کم کاری تیروئید در کودکان,کم کاری تیروئید طب سنتی,کم کاری تیروئید و بارداری,بارداری و کم کاری تیروئید,کم کاری تیروئید و باردار شدن,کم کاری تیروئید و حاملگی,رابطه کم کاری تیروئید و بارداری,درمان کم کاری تیروئید و بارداری,کم کاری خفیف تیروئید و بارداری,کم کاری غده تیروئید و بارداری,کم کاری تیروئید علائم,کم کاری تیروئید علائم,کم کاری تیروئید و علائم آن,کم کاری تیروئید چه علائمی دارد,کم کاری تیروئید و علائم آن,کم کاری تیروئید علائم و درمان,درمان کم کاری تیروئید طب سنتی

علائم و عوارض و راه درمان بیماری کم کاری تیروئید

 به گزارش بی اس ام اس اگر غده تیروئید فردی به اندازه‌ی کافی هورمون ترشح نکند، او دچار کم کاری تیروئید شده است. کم کاری تیروئید ممکن است در نتیجه‌ی بیماری هاشیموتو(التهاب مزمن غده تیروئید) بوجود آید. این پدیده در خانم‌هایی با سن بالاتر از پنجاه سال بیشتر رخ می‌دهد. نوزادان نیز ممکن است این بیماری را بصورت مادرزادی دریافت کنند که عدم تشخیص و درمان سریع آن ممکن است نوزاد را دچار عقب افتادگی ذهنی و جسمی کند.

علائم کم کاری تیروئید ؛ خستگی و کسالت، اختلالات ذهنی، مشکلات قلبی، اختلالات تنفسی، ناخن و موی خشک و شکننده، از دست دادن شنوایی، اختلال در قائدگی زنان و نوسان در دمای بدن. (البته این بیماری در مراحل اولیه بی‌سر و صدا می‌باشد که با تشخیص آن سریعاً باید فرد بیمار را درمان کرد.)

عوامل کم کاری تیروئید؛ هیپوتیروئیدی اولیه، برداشتن تیروئید با جراحی، کمبود ید، مصرف برخی داروها(مثل لیتیوم)، دوز بالای ید، التهاب تیروئیدی تحت حاد و هیپوتیروئیدی ثانویه(در نتیجه‌ی کم کاری غده هیپوفیز).

عوارض بیماری کم کاری تیروئید؛ زخم معده، سیاهی زیر چشم، یبوست، بی‌اشتهایی، ذخیره شدن کالری بصورت چربی در بدن، خشکی پوست و ناخن، تهوع، خارش، تعریق زیاد در سنین بالاتر، ابتلا به سرطان کبد(مخصوصاً در زنان) و پر مویی.

درمان کم کاری تیروئید ؛ مصرف سبزیجات پخته شده، پرهیز از مصرف گواتروژن(مثل شلغم، کلم، بادام زمینی، سویا و…)، استفاده از نمک در پایان پخت غذا، تنظیم کالری و ید دریافتی، دریافت ویتامین «ث»(مثل سیب زمینی و توت فرنگی، آناناس، هندوانه، موز و هلو)، دریافت ویتامین«آ»(مثل جگر، تخم مرغ و سبزیجات)، دریافت ویتامین«ب»(مثل غلات سبوس‌دار، گوشت گاو و گوشت ماکیان و ماهی)، مصرف مواد غذایی روی دار، مصرف مولتی ویتامین، نوشیدن آب(حداقل هفت لیوان)، پرهیز از قند‌های ساده(مثل شکر و شیرینی‌جات)، پرهیز از مصرف مواد کافئین‌دار و مصرف لووتیروکسین سدیم(با تجویز پزشک)

مشکلات غده تیروئید می تواند یکی از عوامل زنگ زدن گوش باشد

زردی پوست در اثر عواملی چون کم کاری تیروئید، کم‌خونی، التهاب لوزالمعده، هپاتیت و رژیم غذایی حاوی کاروتن(مثل هویج) بوجود می‌آید.

منبع:

آکا ایران

کم کاری تیروئید

  • امین جوکار

عصبانیت

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۳ ب.ظ

راههای “کنترل عصبانیت” و خشم و پرخاشگری

عصبانیت,عصبانیت چیست,عصبانیت در دوران بارداری,عصبانیت مردان,عصبانیت در بارداری,عصبانیت در کودکان,عصبانیت ظریف,عصبانیت چیست,دلایل عصبانیت چیست؟,علت عصبانیت چیست,دلیل عصبانیت چیست,عصبانیت نشانه چیست,راههای کنترل عصبانیت چیست,درمان عصبانیت چیست,ریشه عصبانیت چیست,کنترل عصبانیت چیست

راههای کنترل عصبانیت و خشم و پرخاشگری

 به گزارش بی اس ام اس عصبانیت تأثیر زیادی بر کل بدن می‌گذارد. تا حدی که گاهی در هنگام عصبانیت، ورزش و برنامه‌ی غذایی سالم نیز مؤثر نخواهند بود. طبیعت نیز بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارد. برای مثال؛ انسان در هوای گرم زودتر و بیشتر از هوای خنک عصبانی می‌شود.

باید توجه داشت که عصبانیت بر قلب نیز تأثیر دارد و به آن آسیب می‌رساند.

عوامل؛ کم حوصلگی، کم ظرفیتی، ضعف و ناتوانی مزاج، عدم اعتماد به نفس، حساسیت‌های بیش از حد، حسادت، منفی بافی و شکاکی، خستگی، گرسنگی، کار زیاد و درگیری دائمی فکر.

درمان؛ استفاده از گیاه اسطوخدوس، دم کرده‌ی گل گاو زبان، یک لیوان آب سرد، مصرف غلات و سبزیجات، اجتناب از مصرف زیاد گوشت و غذاهای سرخ شده، مصرف ویتامین‌های گروه«ب»، اجتناب از مصرف زیاد شیرینی‌ها(چون استرس‌زا هستند)، لبخند دائمی(البته گاهی خندیدن زیاد و بیجا نیز خود به بیماری تبدیل می‌شود)، نفس عمیق در هنگام عصبانیت، ورزش و شادابی دائمی، اجتناب از ناراحتی‌ها و نگرانی‌های بیجا و فکر کردن به چیزهای مثبت در هنگام عصبانیت.

بهتر است بدانید که بازماندگان سکته مغزی از احساساتی مثل ترس، خشم، اضطراب و اندوه رنج می برند. روان شناس یا متخصص مشاور می تواند از استراتژی های گوناگون برای مقابله با این احساسات استفاده کند. متخصص مشاور همچنین می تواند علایم و نشانه های افسردگی را در بازماندگان سکته مغزی شناسایی و درمان کنند.

بسیاری از کمردرد ها در جوامع صنعتی در اثر عوامل روانی مانند اضطراب ، نگرانی‌های فکری و افسردگی ، عصبانیت و فشارهای روانی می‌باشند.

هر روز میان وعده‌های صبحانه، نهار و شام هر بار نوشیدن یک فنجان از دم‌کرده‌ی اسطوخودوس ، عصبانیت را رفع کرده و سرگیجه را درمان و سردرد های میگرنی را نیز درمان می‌نماید

گیاه جینکوبیلوبا دارای اثرات درمانی فراوانی می باشد اثرات درمانی این گیاه در تقویت سیستم عصبی تأیید شده است

دکتر علی زرگری در خصوص فواید این گیاه می گوید: «وارنگ بو» یا «بادرنجبویه» در طب عوام برای مصارفی از قبیل برطرف کردن دل پیچه ناشی از نفخ و تقویت معده به کار می رود و بهتر است بدانید که از مصارف اصلی و ویژگی های خاص آن، آرام کردن اعصاب و تقویت قلب می باشد.

ریواس ، مقوی قلب و اعصاب بوده و برای درمان بواسیر نافع است.

خود ارضایی بر اعصاب و روان فرد تأثیر منفی دارد؛بخاطر خیالات فرد هنگام این عمل و قوای ذهنی طرف از بین می رود و باعث عصبانیت و بی حوصلگی و از بین رفتن قوای بدنی و سرگیجه و …. می شود.

منابع:

تبیان

نمناک

عصبانیت

  • امین جوکار

کلیه درد

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۷ ب.ظ

علت و علائم “عفونت کلیه” و “درمان کلیه درد”

کلیه درد,کلیه درد نشانه چیست,کلیه درد در دوران بارداری,کلیه درد به انگلیسی,کلیه درد,کلیه درد در بارداری,کلیه درد,کلیه درد و درمان,کلیه درد در ماه رمضان,کلیه درد سرما,درد کلیه نشانه چیست,درد کلیه ها نشانه چیست,درد کلیه چپ نشانه چیست,نشانه های درد کلیه چیست,درد کلیه نشانه ی چیست,درد در کلیه نشانه چیست,سوزش ادرار و درد کلیه نشانه چیست,درد خفیف کلیه نشانه چیست,درد شدید کلیه نشانه چیست,کلیه درد در زمان بارداری,کلیه درد در دوران بارداری,درمان کلیه درد در دوران بارداری,علت کلیه درد در دوران بارداری,کلیه درد دوران بارداری,درد سنگ کلیه در دوران بارداری,کلیه درد در دوران حاملگی,کلیه درد درمان,کلیه درد در بارداری,علت کلیه درد در بارداری,درمان کلیه درد در بارداری,کلیه درد در اوایل بارداری,کلیه درد بارداری,درد کلیه راست در بارداری,درد کلیه ها در بارداری,کلیه درد و درمان آن,درد کلیه و درمان گیاهی,کلیه درد درمان,درمان کلیه درد و سنگ کلیه,علت کلیه درد در ماه رمضان,درد کلیه ها در ماه رمضان,درمان درد کلیه در ماه رمضان,کلیه درد سرماخوردگی,درد کلیه و سرما,درد کلیه در سرما,کلیه درد در اثر سرما,کلیه درد بر اثر سرما,درد کلیه با سرما,درد کلیه در اثر سرما,درد کلیه ناشی از سرما,درد کلیه هنگام سرماخوردگی

علت و علائم "عفونت کلیه" و "درمان کلیه درد"

 به گزارش بی اس ام اس نفوذ باکتری‌ها کلیه و از طریق مثانه می‌تواند باعث عفونت کلیه(پیلونفریت) شود. درد ناگهانی در قسمت پایین پشت ممکن است نشانه‌ی عفونت کلیه باشد. اگرچه بسیاری از این دردها، درد کلیه نیستند اما در بعضی موارد مربوط به اعضای داخلی بدن به ویژه مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه، عفونت‌ها یا بیماری‌های دیگر کلیه می‌باشند که در صورت زیاد شدن درد باید به پزشک مراجعه کرد.

علائم؛ تهوع، کمبود آب بدن، کاهش وزن، فوریت ادرار، درد کلیه، یرقان، دردی مشابه آنفلانزا، تب، ضعف و وجود خون در ادرار.

درمان؛ آب درمانی، پونه، آویشن، آب لیمو ترش تازه، دم کرده گیاه قاصدک، دم کرده تخم هندوانه، تخم کرفس، کلاله‌ی ذرت و پماد خردل.

چرا کلیه ها درد می گیرند؟

درد کلیه در اثر عفونت کلیه یا آسیب رسیدن به آن ایجاد می شود. اگر پشت یا پهلوی شما آسیب ببیند، مثل برخورد ضربه، ممکن است فکر کنید که کلیه هایتان درد می کنند. اما اغلب اوقات اینطور نیست و کلیه هایتان مشکلی ندارند.کلیه ها در قسمت پشت بدن و بالای کمر (درست پایین دنده ها) واقع شده اند. حال چگونه بفهمیم که درد این قسمت واقعاً مربوط به کلیه هاست یا خیر؟ راه قطعی برای این کار وجود ندارد، اما با شناخت برخی علائم و انجام برخی آزمایش ها می توان فهمید که این درد مربوط به کلیه هاست یا نه.  وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد. این درد می تواند در اثر عفونت کلیه ها (پیلونفریت) ایجاد گردد. وجود سنگ در کلیه نیز باعث بروز درد کلیه می شود. حرکت سنگ در کلیه باعث ایجاد درد می گردد.وقتی سنگ کلیه شروع به حرکت می کند و از قسمت میزنای (حالب) عبور می کند و به سمت مثانه می رود، دردهای شدید و متناوبی را ایجاد می نماید که پزشکان آن را قولنج کلیوی یا قولنج میزنای می گویند.

صرف زیاد فلفل سیاه برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نمی‌باشد.کسانی که ورم پروستات دارند در خوردن فلفل افراط نکنند. بهتر است بدانید که کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده نمایند.

  مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند.

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

دیابت نوع یک می تواند اعضا اصلی بدن از جمله قلب، رگهای خونی، سیستم اعصاب، چشم‌ها و کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهد

لازم به ذکر است که  علف لیمو تصفیه کننده کبد، کلیه، لوله گوارش، مثانه و لوزالمعده است. در واقع علاوه بر آن، در کاهش میزان اسید اوریک، کلسترول و چربی‌های اضافه نیز موثرو نافع است

به یاد داشته باشید که برخی توصیه های پزشکی در خصوص استفاده از مرزنجوش این است که : در صورت بروز تهوع، استفراغ و یا اسهال مصرف مرزنجوش باید متوقف شود و از افراط در مصرف آن بدون نظر پزشک متخصص خودداری شود و بیمارا ن مبتلا به ناراحتی های کلیوی از مصرف مرزنجوش نیز اجتناب کنند. استفاده زیاد مرزنجوش برای کلیه مضر می باشد.

نارسایی کلیه، کم‌خونی، کاهش فشار خون، آمبولی ریه، پنومونی، آلودگی هوا، فشار عصبی و مصرف دخانیات نیز ممکن است به تنگی نفس منجر شود.

منابع:

فارسی طب

کلیه درد

  • امین جوکار

سرطان پروستات

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵ ب.ظ

علت و علائم و درمان سرطان پروستات بدخیم و خوش خیم

سرطان پروستات,سرطان پروستات علائم,سرطان پروستات چیست,سرطان پروستات بدخیم,سرطان پروستات در جوانان,سرطان پروستات در مردان,علائم سرطان پروستات,علائم سرطان پروستات چیست,علائم سرطان پروستات چیست,سرطان پروستات و علائم آن,علائم سرطان پروستات در مردان,علائم سرطان پروستات بدخیم,علائم سرطان پروستات پیشرفته,سرطان پروستات و علائم,علائم سرطان پروستات در زنان,سرطان پروستات چیست همشهری

علت و علائم و درمان سرطان پروستات بدخیم و خوش خیم

 به گزارش بی اس ام اس سرطان پروستات، پیشرفت سرطان در پروستات است که غده‌ای در دستگاه تناسلی مردان می‌باشد. بیشتر سرطان‌های پروستات آرام رشد می‌کنند، اما رشد برخی نیز نسبتاً سریع است. گسترش سلول‌های سرطانی ممکن است به دیگر بخش‌های بدن، به ویژه استخوان‌ها و گره‌های لنفاوی ربسد. این بیماری ممکن است در آغاز نشانگانی را نشان ندهد.

عوامل بروز این بیماری؛ سن(سن بیشتر=خطر ابتلای بیشتر)، سابقه‌ی خانوادگی(در خانواده‌شان سابقه سرطان پروستات باشد و یا اینکه بیشتر خانم‌های خانواده سرطان سینه داشته باشند.)، چاقی و اضافه وزن، مبتلایان به بیماری‌هایی مثل سوزاک و مصرف داروهای ضد التهاب.

(اما هنوز هیچکس از تأثیرگذاری این عوامل مطمئن نیست)

علت و علائم و درمان سرطان پروستات بدخیم و خوش خیم

از علائم وجود این بیماری(در مراحل اولیه ممکن است بدون نشانه باشد)؛ مشکل در ادرار کردن، کاهش شدت خارج شدن ادرار، خون در ادرار، خون در منی، درد(در کمر، لگن و یا ران)، احساس ناراحتی در ماهیچه‌های لگنی، اختلال نعوظ، انزال و ادرار همراه با درد و درد استخوان.

خطر مرگ در این بیماری کم است. عوارض ابتلا به این سرطان و همچنین درمان آن می‌تواند شامل بی‌اختیاری ادرار، عود بیماری پس از درمان و یا اختلال نعوظ باشد.

این بیماری از طریق رادیوتراپی، هورممون‌درمانی، جراحی، منجمد کردن بافت پروستات، شیمی‌درمانی و… قابل درمان است. (اما برخی افراد به دلیل عوارض جانبی این موراد، از درمان آن خودداری می‌کنند.)

آقایان می‌توانند با استفاده از رژیم غذایی سالم پر از میوه و سبزیجات، ورزش و حفظ وزن مناسب از بروز این بیماری در خود جلوگیری کنند.

مخلوط کلم بروکلی و گوجه فرنگی یک داروی قوی ضد سرطانی است بخصوص برای مقابله با سرطان پروستات بسیار موثر است.

از خواص چای سفید کاهش قند خون و مشکلات قلبی و سکته قلبی، افزایش دهنده انرژی و کاهش دهنده استرس، از بین برنده سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات هستند

صرف زیاد فلفل سیاه برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نمی‌باشد.کسانی که ورم پروستات دارند در خوردن فلفل افراط نکنند. بهتر است بدانید که کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده نمایند.

سیاه دانه ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

ناراحتی‌های احشایی که درد آن‌ها به کمر انتشار پیدا می‌کند می تواند منجر به کمر درد شوند. مانند؛ ناراحتی قسمت‌هایی از روده‌ها یا ناراحتی پروستات.

خار مریم از ایجاد سنگ صفرا پیش گیری و بیماری را درمان می نماید.البته این گیاه، در مقابله با سرطان پروستات،سرطان رحم و سرطان سینه موثر و نافع است و رشد سلول های سرطانی را نیز کاهش می دهد.در واقع این گیاه اثربخشی داروهای مربوط به شیمی درمانی را نیز افزایش می دهد.بدنیست بدانید که مقاومت انسولین در بیمارانی که از دیابت نوع ۲ رنج می برند را کاهش می دهد.

دم اسب برای معالجه ناراحتی پروستات، عفونت های مجرای ادراری، دفع سنگ کلیه و کیست به کار برده می شود و کاربرد فراوانی دارد.

خودارضایی باعث مبتلا شدن زنان و مردان به سرطان پروستات می شود

منابع:

موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان

راستینه

تبیان

سرطان پروستات

  • امین جوکار