فانی بافت

سرگرمی فانی بافت

فانی بافت

سرگرمی فانی بافت

سرگرمی فانی بافت

بایگانی

تورم شکم و عدم تعادل روده مزمن

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸ ق.ظ

تورم شکم و عدم تعادل روده مزمن

در بعضی موارد، و در موارد نادر، حفره شکمی متورم شده ناشی از اختلال روانی مزمن است. در این مورد، پای دستگاه گوارشی، مانند بیماری کرون، سندرم روده تحریک پذیر، یا رکتوکولیت خونریزی یا التهاب مجروح شده است. این بیماری ها مزمن و جدی است و باید از نظر پزشکی بررسی شوند.
تورم شکم و میزان هورمون ها

گاهی اوقات، علت کمردرد شکم و اندازه بزرگ باید در مقدار هورمون ها جستجو شود. برخی از هورمونها، مانند هورمون کورتیزول (هورمون استرس) یا هورمون انسولین که به تغذیه بستگی دارد، بر حجم و اندازه شکم تاثیر می گذارد. لازم به ذکر است که علاوه بر دو هورمون ذکر شده، هورمون های دیگر نیز در هدر رفتن شکم نقش دارند. هورمونهای زن نیز بر اندازه شکم تاثیر می گذارند، به خصوص در موارد عدم تعادل هورمونی یا دوره های قبل از یائسگی. اختلالات هورمونی یائسگی همچنین باعث تغییر در اسکلت زنان می شود. در این دوره، ارتفاع زنان کمی خم و چند سانتیمتر کوتاهتر است، و تصور می شود که آنها کمرنگ شده اند. اما توزیع حجم جدید در شکم ایجاد شده است و بنابراین تمام محتویات شکم بیشتر برجسته هستند.
تورم شکم و آرامش عضلات

باکتری های روده ای که شناخته شده اند فلور روده هستند در روند هضم دخیل هستند. اما همه چیز در مورد تعادل این باکتری ها است. هنگامی که برخی از باکتری ها فراوان یا کوچک هستند، فرایند هضم دشوار است و ممکن است گرفتگی شکم رخ دهد. اگر عضلات شکمی قوی نیستند، نمیتوان انتظار شکمی کوچک و صاف را داشت. برای مقابله با این، لازم است این تمرین را به منظور تقویت عضلات این بخش انجام دهید. توصیه می شود ابتدا یک تغذیه خوب داشته باشید و برای بهبود شکم بهتر به شیوه زندگی خود بپردازید. ورزش، پیاده روی و ورزش شکم باعث تقویت عضلات شکم و کاهش آن می شود.
شلاق و زنجبیل

زنجبیل در از بین بردن نفخ شکم موثر است که می تواند تنش های دستگاه گوارش را کاهش دهد، از جمله نفخ، گاز و گرفتگی عضلات شکمی. با توجه به وجود گینگرول (ماده اصلی در زنجبیل تازه)، زنجبیل آزاد شده و گردش خون بهبود می یابد و حتی درد شکم کاهش می یابد. برای آسان کردن استفاده از زنجبیل، نصف قاشق چایخوری از زنجبیل تازه را اضافه کنید و یک فنجان گرم از آب گرم را به عنوان یک پاک کننده آرام بخش اضافه کنید.
نفخ شکم و غذاهای غنی از پتاسیم

غذاهای غنی از پتاسیم یک درمان بزرگ برای نفخ شکمی است. بدون پتاسیم، بدن سدیم اضافه شده و آب در آن نگهداری می شود. پتاسیم به حذف این بدن بیش از حد بدن و تنظیم میزان سدیم کمک می کند، بنابراین بهتر است که میوه های تازه و سبزیجات مانند موز، آووکادو، سبزیجات برگ و میوه های مرکبات مانند پرتقال در رژیم غذایی خود بخورید. .
تورم شکم و آنزیم های گوارشی

آنزیم های گوارشی به تجزیه چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها به هضم سالم کمک می کنند و موجب تخریب و سایر بیماری های دستگاه گوارش می شوند. 3 نوع مختلف آنزیم های گوارشی - آنزیم آنزیم آنزیم آمیلاز وجود دارد که آنزیم پیشرفته برای کربوهیدرات ها، آنزیم آنزیم لیپاز لیپاز است که باعث جذب آنزیم های پروتئاز و آنزیم پروتئین آنزیم های پروتئینی می شود که به هضم پروتئین کمک می کند. پاپایا پاپایا (میوه بومی امریکای شمالی و رنگ آن زرد و یا کمی نارنجی است)، آناناس و گریپ فروت میوههایی هستند که در آنزیم های گوارشی بالا هستند. پس از این، هر بار که بخواهید میوه را بخرید، یکی از این میوه ها را انتخاب کنید. با حل این مسئله، اگر شما این میوه ها را ندارید، می توانید از آنزیم های گوارشی استفاده کنید.

  • امین جوکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی