موارد مصرف همراه مضرات و خواص سرکه انگور در طب سنتی ایرانی

موارد مصرف همراه مضرات و خواص سرکه انگور در طب سنتی ایرانی در سایت جسارت

خواص سرکه ,خواص سرکه بالزامیک,خواص سرکه انگور,خواص سرکه انگبین,خواص سرکه سفید,خواص سرکه بالزامیک چیست,خواص سرکه بالزامیک در بارداری,خواص سرکه بالزامیک برای پوست,خواص سرکه بالزامیک سفید,خواص سرکه بالزامیک انگور,خواص سرکه بالزامیک خرما,خواص سرکه ی بالزامیک,خواص سرکه انگور برای پوست صورت,خواص سرکه انگور قرمز,خواص سرکه انگور,خواص سرکه سیب برای پوست بدن,خواص سرکه سیب برای پوست سر,خواص سرکه سیب برای پوست چرب,فواید سرکه سیب برای پوست,فواید سرکه سیب برای پوست صورت,فواید سرکه سیب برای پوست و مو,خواص درمانی سرکه سیب برای پوست

موارد مصرف همراه مضرات و خواص سرکه انگور در طب سنتی ایرانی

خواص سرکه , خواص سرکه بالزامیک , خواص سرکه انگور , خواص سرکه انگبین

در این مطلب از سایت جسارت با موارد مصرف همراه مضرات و خواص سرکه انگور در طب سنتی ایرانی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

هضم غذاهاى سنگین را آسان مى کنم ، و نفوذ عوامل غذایى را به یاخته سریع مى نمایم ، و با طعم ترش خود چاشنى خوبى براى خوراکیها و خورش هاى شما هستم . به ترشحات معدى کمک مى نمایم . عفونت هاى خونى و صفراوى را از بین مى برم ، و تا اندازه اى از سرطان جلوگیرى مى کنم . تلخى مزاج را پاک مى کنم و قلب را برطرف مى سازم و از خونریزى داخلى جلوگیرى مى نمایم . قاتل کرم معده هستم ، مشروط بر اینکه چند روز متوالى ناشتا از من چند جرعه بنوشید.

خواص سرکه

انگور یکی از میوه های بهشتی و سرشار از خاصیت شناخته شده است که فراورده های زیادی از این میوه مفید و خوشمزه استخراج می شود. فراورده هایی نظیر کشمش، مویز، شیره انگور، آب انگور و سرکه انگور یا آبغوره که هر کدام از این مواد حاصل از انگور کاربردهای فراوان و خاص خودش را دارد . در این مطلب به خواص مصرف سرکه انگور که از پرطرفدارترین و پرخاصیت ترین فراورده‌های این میوه است اشارات مختصر و مفیدی خواهیم داشت .

من پاک کننده طحال مى باشم ، و براى معده هاى پر التهاب و بلغمى مفید بوده ، گرفتگى دستگاه گوارش را باز مى نمایم و از لخته شدن خون و شیر در معده جلوگیرى مى کنم . اگر در گلوى شما زالو چسبیده و دسترسى به پزشک نداشتید، مرا جرعه جرعه بنوشید. این جانور خونخوار کشته و دفع مى شود. با اینکه ترش و اسید مى باشم معذلک مالیدن من به محل نیش ‍ زنبور و پشه و سایر حشرات مفید بوده و براى التیام زخمهاى متعفن – باد سرخ – گنده تاول و کفگیرک بى نتیجه نمى باشم .

خواص سرکه بالزامیک

طبع سرکه انگور سرد و خشک است. استفاده از سرکه انگور در تهیه انواع ترشی ‌ها، شورها و سالادهای فصل باعث خوشمزگی، طعم‌دهندگی، تحریک اشتها و ترشح بیشتر شیره گوارشی شده و هضم غذا را بهتر می ‌کند. در طب سنتی نیز از خواص سرکه انگور طبیعی برای درمان و معالجه بسیاری از اختلالات و امراض استفاده میشود. برخی از مهمترین خواص درمانی این سرکه به طور خلاصه به شرح زیر میباشد: یکی از خواص سرکه انگور وجود خاصیت ضد چربی موجود در غوره است. این خاصیت غوره باعث شده تا مصرف سرکه انگور به بیماران مبتلا به چربی خون و بیماری های قلبی عروقی توصیه شود. استفاده از سرکه انگور همراه با غذا و به ویژه مصرف آن صبح ناشتا به لاغری و کاهش وزن کمک کرده و برای از بین بردن و آب کردن چربی های دور شکم مفید است.

موارد مصرف همراه مضرات و خواص سرکه انگور در طب سنتی ایرانی

خواص سرکه , خواص سرکه بالزامیک , خواص سرکه انگور , خواص سرکه انگبین

ضماد من با آرد جو جهت ورم پستان و بناگوش نتایج عالى داده است . سردردى که در نتیجه بدى هواى محیط و بخارات حمام و زیادى صفرا و غلیان آن باشد، با بخور من معالجه مى شود. مخصوصا اگر مرا با گلاب مخلوط کرده باشید. من یک عامل خرابکار با قدرت سازندگى هستم . جوهر من املاح بدن را حل مى کند و به همین جهت بیماران و پیران و کسانى که از بستر بیمارى برخاسته اند، و ضعف اعصاب و ضعف احشاء مضر مى باشم ، و در بیماریهاى حاد باید از من اجتناب نمایید ولى در بیماریهاى کهنه و مزمن شده ، وقتى که سایر معالجات نتیجه نداد، از نیروى خرابکار من براى ویران کردن سنگرهاى دشمن مى توانید استفاده کنید.

خواص سرکه انگور

از سرکه انگور در طب سنتی برای درمان سردردهای مزمن و صفراوی استفاده میشود. به این منظور میتوانید مقداری از سرکه را بو کرده یا با آن بخور دهید. همچنین تر کردن دستمال در سرکه گرم و گذاشتن روی پیشانی نیز به تسکین سردرد کمک میکند. درمان بیماری های پوست که منشا آن قارچ است، نیز یکی دیگر از خواص سرکه انگور است. همچنین یکی از راههای رفع بوی بد پا نیز شستشوی پاها با سرکه میباشد. استفاده از سرکه انگور همراه با عسل راهکار مناسبی برای رفع و برطرف نمودن تیرگی دور چشم ها میباشد. غوره که از آن در تهیه سرکه استفاده میشود دارای مقادیر زیادی گلیکولیک اسید (معروف به اسید میوه) است و از آن در درمان عفونتهای ویروسی مجرای تنفسی و نیز جهت پوست برداری (مصرف موضعی) استفاده میشود.

اگر مبتلا به گلو درد کهنه هستید، و با داروهاى دیگر معالجه نشده اید، کمى مرا رقیق کرده و با نمک مخلوط و بعد غرغره نمایید، و منافع سرشار آنرا ببینید. براى معالجه امراض داخلى مزمن از سیر ترش کهنه استفاده نمایید. اگر مبتلا به سر درد کهنه و مزمن هستید، مرا بو کنید و یا مرا جوشانده و از بخور من استفاده کنید. یک دستمال را با گرم شده ى من آغشته کرده ، روى پیشانى بگذارید و منافع آنرا ببینید. سر دردى که نتیجه آفتاب زدگى باشد، هم به این وسیله معالجه مى شود.

خواص سرکه انگبین

مصرف سرکه قبل از خواب باعث کاهش میزان قند و در نتیجه کاهش بیماری دیابت میشود. استفاده از سرکه انگور برای افرادی که کم اشتها هستند، مفید بوده و باعث تقویت اشتها میگردد. مصرف موضعی سرکه انگور برای کمک به درمان انواع سوختگی، زخمهای عفونی و زخم سفلیسمفید میباشد. از خواص سرکه انگور کمک به درمان اختلالات و ناراحتی های دستگاه گوارش نظیر یبوست،نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتبمزاج است. به طور کلی سرکه انگور باعث از بین بردن باکتری های مضر دستگاه گوارش شده و خوردن ناشتای آن نیز باعث دفع کرم از روده میگردد. سرکه انگور طبیعی کنترل کننده فشار خون است.

موارد مصرف همراه مضرات و خواص سرکه انگور در طب سنتی ایرانی

خواص سرکه , خواص سرکه بالزامیک , خواص سرکه انگور , خواص سرکه انگبین

یک عدد پیاز عنصل را ورقه ورقه کرده با من بجوشانید تا له شود و بعد در یک شیشه ى سربسته در محلى گرم جلو تابش آفتاب بگذارید، و بعد از یک هفته صاف کنید و هر روز ناشتا یک قاشق مرباخورى از آن بنوشید. بوى بد دهان مخصوصا اگر منشاء آن معده باشد. برطرف خواهد شد. وقتى دندان مى کشید و خون آن به آسانى بند نمى آید، و دسترسى به دندانپزشک ندارید کمى از من را با آب و نمک مخلوط کرده و مضمضه کنید و نتیجه ى آنرا مشاهده فرمایید.

خواص سرکه سفید

مواد موثر و ترکیبات موجود در سرکه انگور شامل آهک یا کربنات کلسیم، اسید استیک، اسید مالیک، تارتارات اسید بطاس، انواع عناصر غذایی و ویتامین های مورد نیاز بدن است. همچنین سرکه انگور، غنی از پلی فنول ها (polyphenols) است. پنی فنول نوعی انتی اکسیدان قوی بوده که از بدن در برابر در برابر آسیب های ناشی از مولکول های رادیکال های آزاد محافظت کنند.

در خاتمه بد نیست بدانید که کبد شما یک کارخانه بزرگ داروسازى است که بیش از چهار هزار محصول دارد، یکى از این فرآورده ها من هستم که وجودم براى جذب چربى به خون و هضم شدن گوشت ضرورت دارد. از روزى که شما به خوردن گوشت عادت کردید، کار کبد شما زیادتر شده است ، زیرا علاوه بر اینکه بایستى سموم گوشت را دفع نماید، بایستى مقدار زیادترى کار کند تا بتواند محصول بیشترى بسازد. طرز ساخته شدن من در کبد با آنچه در خارج از بدن ساخته مى شود فرق زیاد دارد.

خواص سرکه بالزامیک چیست

در تهیه سرکه انگور به روش صنعتی، برای افزایش ماندگاری به آن نوعی ماده نگهدارنده سدیم دار اضافه میکنند. در نتیجه این محصول در گروه مواد غذایی با سدیم مخفی است و می تواند برای افراد مستعد افزایش فشار خون که از آن قصد استفاده دارویی دارند، خطرناک باشد. مصرف سرکه انگور برای افراد پیر، افراد دارای مزاج سرد و خشک (سوداوی‌ها) و مبتلا به سرفه، درد مفاصل و ضعف دستگاه گوارش مضر است. زیاده روی در مصرف سرکه انگور، باعث ضعف بینایی، زردی رنگ چهره و بیماری‌های اعصاب می‌شود. همچنین افراط در مصرف آن بدن را لاغر و نیروی جنسی را ضعیف میکند.

خواص سرکه