خواص و فواید مصرف زردچوبه برای کبد در طب سنتی

زردچوبه برای کبد ,زردچوبه برای کبد چرب,زردچوبه برای کبد مفید است,خواص زردچوبه برای کبد,فواید زردچوبه برای کبد,خواص زردچوبه برای کبد چرب,ایا زردچوبه برای کبد مفید است,خوردن زردچوبه برای کبد,فواید زردچوبه برای کبد چرب,زردچوبه کبد,زردچوبه کبد چرب,زردچوبه و کبد چرب,زردچوبه برای چربی کبد,زردچوبه برای درمان کبد چرب,زردچوبه درمان کبد چرب,خواص زردچوبه کبد,خواص زردچوبه بر کبد,خواص زردچوبه و کبد چرب,فواید زردچوبه بر کبد,آیا زردچوبه برای کبد مفید است,خوردن زردچوبه برای کبد چرب,مصرف زردچوبه برای کبد,زردچوبه کبد,زردچوبه و کبد,زردچوبه و چربی کبد,زردچوبه برای کبدچرب

زردچوبه برای کبد , زردچوبه برای کبد چرب , زردچوبه برای کبد مفید است , خواص زردچوبه برای کبد

زردچوبه یک ادویه معمولی در غذاهای جنوب آسیا می باشد . اما به غیر از پخت و پز ، این نیز یک درمان عالی و مطلوب برای مسائل بهداشتی بی شمار می باشد

زردچوبه

یکی از ادویه های پرخاصیت هر آشپزخانه ای زردچوبه است.به یاد داشته باشید که زرد چوبه دارای خواص متعددی از جمله تمیز کردن کبد و کمک به درمان یرقان است و امروز در بازار دارویی کانادا و آمریکا به صورت کپسول مورد استفاده قرار می‌گیرد.مخلوط یک قاشق غذاخوری زرد چوبه و یک قاشق انیسون ( بادیان رومی یا رازیانه رومی ) و سرکه برای درمان یرقان بسیار مفید است، ضمن این که گرفتگی و انسداد صدا را برطرف می‌ نماید و مفید می باشد.

زردچوبه ، خواص زردچوبه , زردچوبه و لاغری , زردچوبه و موهای زائد

در واقع اگر دندان درد دارید، زرد چوبه را بجوید تا درد را تسکین دهد. زردچوبه بهترین داروی ضد تورم می باشد.بهتر است بدانید که برای خشک کردن زخم‌ها و رفع درد آنها می‌توان گرد خشک زردچوبه را روی آنها ریخت، زرد چوبه بادشکن، تصفیه کننده خون، تب بر و انرژی زا می باشد.جالب است بدانید که از زردچوبه برای درمان کمر درد پشت درد و سینه درد، اسهال و اسهال خونی به صورت دم کرده نیز استفاده می‌ گردد.

زردچوبه برای کبد

زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است که در اکثر مناطق دنیا کاربرد دارد.این گباه در کشور هند، بیشترین کاربرد را دارد. رنگ زرد زردچوبه به دلیل ماده ای به نام کورکومین است که سبب تحریک صفرا می شود. در این مطلب قصد داریم شما را با چای زردچوبه و فواید بی نظیر آن آشنا نماییم.  کاهش کلسترول خون، افزایش ایمنی بدن، بهبود گردش خون، روشن شدن رنگ پوست، پیشگیری از ایجاد لخته در اندام های داخلی بدن و تصفیه خون، از دیگر فواید چای زردچوبه هستند.   مطالعات محققان دانشکده پزشکی هاروارد نشان می دهد که چای زردچوبه بهترین ماده غذایی برای سم زدایی از کبد است.  به دلیل مواد شیمیایی و آفت کش ها در مواد غذایی و محیط زیست، کبد به مرور زمان غرق در مسمومیت می شود. مسمومیت کبد معمولا با سردرد، سوء هاضمه، نفخ شکم، افزایش وزن، لکه های کبدی، سوزش سر دل و مشکلات کیسه صفرا همراه است.  مطالعات نشان می دهد که چای زردچوبه، یکی از مهمترین روش های سم زدایی از کبد است. این ماده، کیسه صفرا را تحریک می کند و سبب تولید صفرا می شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می کند.  زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است و در برخی از کشورها مانند هند، بیشترین کاربرد را دارد. رنگ زرد زردچوبه به دلیل ماده ای به نام کورکومین است که سبب تحریک صفرا می شود. معمولا برای تهیه چای زردچوبه از زردچوبه تازه، زنجبیل تازه، فلفل سیاه، دارچین، شیر نارگیل و عسل استفاده می شود که هریک خواص فوق العاده ای دارند. 

زردچوبه برای کبد , زردچوبه برای کبد چرب , زردچوبه برای کبد مفید است , خواص زردچوبه برای کبد

با وجود این که زردچوبه در حال حاضر نام درمان انواع بیماری ها و مشکلات فیزیکی را دارد اما باز اینکه چگونه می تواند در تقویت عملکرد مغز موثر باشد یک راز است که تاکنون کسی به آن دست نیافته است .

زردچوبه برای کبد چرب

۱- زردچوبه تازه: دارای خواص ضد التهابی قوی است و می تواند به درمان اختلالات گوارشی، رفع تهوع و گاز روده کمک کند. ۲- زنجبیل تازه: به همراه زردچوبه، بهترین ترکیب برای کمک به التیام درد مفاصل و درمان مشکلات تنفسی است. ۳- فلفل سیاه، غنی از ویتامین C است و خواص ضد سرطانی دارد، به علاوه سبب کاهش وزن می شود. ۴- دارچین، دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهاب است. ۵- شیرنارگیل، چربی سالم موجود در شیر نارگیل به جذب زردچوبه کمک می کند.  ۶- عسل، سرشار از انواع آنزیم، ویتامین و مواد معدنی است.

زردچوبه برای کبد , زردچوبه برای کبد چرب , زردچوبه برای کبد مفید است , خواص زردچوبه برای کبد

ماده فعال زردچوبه که کورکومین نام دارد می تواند در آینده یک وعده بزرگ برای درمان آلزایمر باشد . یکی از علل اصلی این بیماری ، داشتن پلاکت های بتای آمیلوئید است که می تواند مغز را تقویت کند .